JellyPages.com

Tuesday 13 March 2012

Praktikal

this is my first job and my first experience..
aida dapat praktikal dekat damansara...
jaoh gler..dari rumah nk gi tempat keje...
dari ampang ke mutiara damansara..dekat ngn the curve..
jaoh kan? tp nak wat cmner..situ je dpt..ade gak dapat kt tempat laen...tp dorg bg lepas abeh offer dari kolej..
mane bole tukar..soooo nak or xnak..kene jugak pegi sane..
1st day aida pegi awal gler...konon nye xnk la kene jem..kan kl slalu jem terok kalo pagi2..
kul 7 da kuar uma..awal kan..smpai je kt sane kul 8..awal gler la kot..xde org lagi...masok keje kul 9..
so dudok je la dlm keta smpai kul 9...ade la 3 org lg smpai..same gk praktikal cm aku..tp course laen2..
tggu punye tggu la..staff smpai kul 10..die ckp biase la monday morning..perrgghhh...!! 
xtau plak aku da smpai kul bpe nie dok tggu die..company kalo xbesar sgt cmtu la staff die..xpunctual org kata..huhu...

best la keje kt sane..sume keje aku buat..dari filing smpai pegi bank pon muke aku jgak..potostat pon aku jugak...pengalaman kan..penting jugak tu..
aku buat system yg xpena aku belajar...macam2..
awal2 keje..aku folo je la..xmo cakap pape..aku ikhlas..ade elaun kan..aku dengar je la ape dorg cakap..
staff pon ok..boss pon ok..aida punye supervisor BOSS.. so xde la dok hadap staff je..
tp staff yg byk suro aku wat keje..aku wat keje org laen...cmnie eh dak praktikal kene...
tuk awal dua minggu la..die ckp kat situ sume org wat keje same je..xde boss, xde staff..cmtu la..

da sebulan keje situ , supervisor pindah..
folo la die gi company laen..best gk la keje sini skang..
staff pompuan juz ade aku ngn akak admin nie..tu je..
so aku berseorangan la di sini..xde kawan..mkn pon kalo akak nie nk gi mknmkn..kalo x tapau pastu mkn kt opis..
yang len sume laki...tp xensem pon..haha..orang it nie xbanyak yg ensem2..hehe
kusut je tgk dorg nie..programmer kan...
keje kt sini ok la..gi meeting n ade keje laen2...sgt banyak pengalaman...

xlame ag nk abeh da..next month tggu lecturer dtg visit..waahh!
menakutkan la..kne prepare da nie..tp ntah la..xde stat pape pon ag nie...
esok la buat..hehe..this is my experience work at company it yg sgt jaoh...
taking care..daaaa



0 comments: