JellyPages.com

Monday, 27 August 2012

Bahagia

Selamat hari raya Aidilfitri sume...
da hampir seminggu da kte raye...
raya tahun nie.. xde la meriah sgt... sebab xbyk gi uma sedara pon...
sebab kiteowg pergi bercuti ...wlupon xjaoh..tapi bercuti la jgk..
kami pegi Glory Beach Resort...nama pon cam best kan...
tapi mmg best pon kot..coz aida yg tempah...
swimming pool die menarik coz ade 3 jenis...
cetek, dalam ckit ngn dalam sgt...hehe
eh..promote resort tu plak...tapi nak cite sebenarnye best gler..

first time dapat pergi bercuti camnie ngan mak..kalo ade abah lagi best...
selama 20 tahun aida idop..skang umo 21 tahun bari dapat pergi...
klakar an...ntah pape je..
actually mak aida xsuke berjalan jauh2..tu yg xpena pegi...
so bila aida yang decide..aida yang plan..aida yang booking...
so semua ikot la...
tapi sume tu duit mak..heheheh...sekali2 blanje anak2 kan...
raye nie mak xkuar langsung duit tuk aida kan..
kita gi bercuti la...

gambar xde...coz sume kat camera besau...xletak ag kat laptop...
anyway..thankz mak..eppy sangat...


Perasaan

Hey2..

sambil buat kerja..sambil2 mengelamun...
memikir mase depan..memikir cinta yang abadi...mengharapkan kekal tuk selamanya...
memikir untuk mencari jalan yang terbaik..

Cinta..kadang2 sangat menyakitkan ati.. ntah kenapa..cemburu tidak mengundang tapi sakit yang tiba2 datang..eceh..hehe..
Cinta sangat sulit..sulit untuk memahami..sulit untuk mencari yang abadi..adakah saling menyayangi satu sama lain..

aida penink pikir pasal keje nih...bosan dok carik hotel sume...hehe..nope..tuk keje..kalo xbuat xdpt gaji..kalo xdpt gaji..xleh idop..kalo xleh idop..mati la...kan2

So... aida bukak la blog nie...terpikir cam nak tulis sesuatu...
nak tulis pasal hati...

kalo awak nak tau..saya sayang awak sangat2..hanya awak..dan awak je...
saya harap kita akan bersama selama nya..dunia dan akhirat...

tapi benda tu sume jodoh..selalu cakap yang tu jodoh...tapi saya selalu berdoa semoga jodoh itu milik kita..
bukan bersama dengan orang lain...

semua orang cakap..mencari la yang baik dan cari la yang dapat membimbing kita..tapi saya dah rasa awak lah orangnya..

selalu orang cakap cari la yang bertanggung jawab...tapi saya rasa awak mesti da pikir nak memikul tanggungjawab tu...

selalu orang cakap..carilah yang sudah bekerjaya...tapi saya tau awak mesti cari kejayaan itu tuk saya..xkira apa pon..orang cakap susah senang bersama..tapi kita sama2 kena kerja kuat supaya dapat kejayaan tuk diri kita..

saya akan selalu berdoa agar takdir yang akan tiba tidak akan bersama dengan orang lain,...xkira masa, xkira tahun...jika sudah bersedia,..itu lah untuk kita...

Bila tiba masa tu,, saya dan awak mesti dah matang untuk memikul langkah selanjutnya bersama..

with love ........

Friday, 17 August 2012

kebosanan



masih tak faham seksa diri ni menunggu kau? masih tak faham aku sayang kau? lebih dari yang kau fikirkan. lebih dari yang kau sangka. aku sedar rasa sayang tu wujud antara kita. cuma, aku tak tahu dimana tahap sayang kau.  aku tak mahu mengharap lebih dari yang aku mampu. aku tak mahu terawang-awangan. 

masih berharap seperti selalu..kebahagiaan yang dibina tidak akan berakhir dengan cerita sedih...ia akan menjadi cerita paling indah dalam hidup kita..tapi bagaimana nak mencari semua itu??


kalau CINTA itu benar-benar membunuh, tiada siapa yang mahu bercinta. kalau SAYANG itu menyakitkan, tiada siapa mahu menyayangi. kalau SUKA itu sebenarnya benci, tiada siapa mahu disukai. benar aku tak kenal erti cinta, sayang dan suka. jika aku perlu berkorban untuk cinta, sayang dan suka, aku berharap aku tak pernah lahir didunia ini. aku mahu kenal erti cinta, erti sayang, dan erti suka. izinkan aku mencari kepastian itu disetiap mata yang aku tenung dan ku tatap. izinkan aku mencari cebisan jawapan itu yang tersembunyi dalam dirimu.

Monday, 13 August 2012

Keras Hati

hye...
semalam ada la satu kes...
tidak membenarkan aida keluar dan berbuka pose diluar...

oleh kerana fida dan faten sudah sampai disana..
aida pon nak pegi jugak..jmpe dorang sambil2 beli sumthing tuk raye...
tapi perdebatan berlaku kerana xboleh naek tren...
why??
pastu dok debat jela..naek tren selamat ape..
orang ramai dan sebagai nya...
tapi lama kelamaan dengan pelbagai reason yang dipikirkan...
btul jgk..naek tren sbnarnye bahaye jika aida jalan sorg2..malam lak tu...
nak pegi tren jaoh lak tu...aida ingt nak pegi naek tren ..tapi tidak dibenarkan...
dengan reason2 yang diberi...akhirnya akur...
aida disuro naek moto...nak bwk keta malas...
tapi sbnarnya..pape pon kereta yang paling selamat...

mak pon bising coz nak kuar naek moto...dgn mak laen plak..
mak ckp naek tren xde la bahaye di atas jalan raya...
aida cakap ngn mak... gi keje sampai ke damansara naek moto ok je...
mak jawab...engkau nie mmg xboleh dilarang...mak cakap je ko xnak dengar..
ape lagi orang laen yg xbagi..xdenya nak dengar..nak ikot kepala sendiri je...
hahah...kene skali...
mak sangat memahami...orang nak mara sekali pon...aida redah je...
kene mara pon xkesah...thats my attitude..nak wat cmne..keras hati n keras kepala nie xdpt nak elak..
ntah pangai sape ntah...mase alam persekolahan bole la nak larang aida...
now..if aida rase betul dan xsalah aida buat je..xkesah org laen mara...
hehehe

so encik syg...mara cmne pon aida tetap pegi gak..
hehe...selamat pegi dan balik...wlupon hanya bawa balik sehelai tudung...
tapi bahagia jmpe mereka sgt bermakne...bkn selalu dapat jmpe...



Thursday, 9 August 2012

Nasihat

Assalammualaikum..

hmmmm...semalam aida diberi nasihat mengenai cinta...
akak aida la...bersungguh die nasihat kan...
now tibe2 rase cam tersedar...umo nie da tua sebenarnye...
yela..tahun depan da 22 thun..da bole kawen kot...sampai ble nak maen2 ble bercinta...
sampai ble nak juz suke2 je dan xpkir mase depan...
tolong la pikir yang terbaek tuk diri sendiri...

terdiam dan terkelu...
ape nak ckp nih...
mmg la pkir nak kawen...tapi...
xde la dalam mase setahun dua nie...

disuruh berpkir dengan matang...
adakah die yang terbaek...
adakah die dapat sara pada mase akan dtg..
adakah die dpt bg keselesaan...
adakah die ade keje tetap..
sekurang2nya keta kancil la die ade...
asal kan kereta...

mak pulak belom rase bangga dengan ape yg aku ade...
mak pon nak aida pkir benda nie...
aida da besar dan umor bkn budak2 ag...
perkara camnie tuk idop mase depan...
bercinta bukan tuk suke2...bercinta tuk menjadi kan die sebagai suami kite satu hari nnt...

InsyaAllah...akan mengambil cite ini sebagai tauladan <3



Friday, 3 August 2012

Peluang

Peluang yg diberi harus la diambil...
jgn hanya untuk keseronokan semata-mata...
jangan hanya pkir untuk esok...
kene pikir untuk masa hadapan apa yg hendak dilakukan...
apa yang ada di depan mata tidak semesti nya kekal sampai ble2...
jgn mudah suka atau bersenang hati dgn apa yang ada...
itu lah nasihat yg paling best...tapi xpena ade org pkir kan benda tu sume...
kalo tidak..sume org akan berjaya termasuk aida...

dalam memberi peluang...
bukan mudah untuk diberi kerana sesuatu yang sangat rumit...
tetapi hanya ingin lihat untuk berubah..peluang tu still diberi...
tapi dgn masa yang dirasakan masih boleh diterima...
kerana sudah banyak nasihat yang di dengar...
dan ia bukan berguna dan tidak memberi sebarang perubahan...
bila ntah tiba untuk perubahan itu untuk diambil sebagai tanggungjawab pon ntah la...

selalu diberitahu...jika dapat ia selepas itu..itu adalah takdir...
tapi jika sudah tahu sekarang masih boleh diubah kerana ia bukan kekal...

kerana benda begitu..sume benda tolak tepi...
tapi jika sampai masanya...hanya takdir menentukan...
jika itu takdir..akan diterima...jika ada yang lain ia akan beralih arah..
penat untuk bertahan..tapi hanya berseorangan yang menahan tapi tidak untuk ia hendak berubah...
bukan sesuatu untuk disedihkan dan bukan sesuatu benda untuk disesalkan...
ia adalah sesuatu yang akan melegakan...mencari lagi yang terbaik...

Kita terdidik mendapat segalanya tanpa usaha, maka kita tidak dididik untuk berusaha mendapatkannya kerana itu peluang yang datang seringkali diabaikan. Hanya manusia yang sering mengalami kepayahan dan situasi yang mendesak terpaksa mengambil peluang kerana tiada pilihan yang lain dan ketabahan akan membantu untuk mengecapi kejayaan.

sumber : dari yang pemberi nasihat...^_^








Thursday, 2 August 2012

Salary

Bulan August..
gaji bulan nie da potong EPF...
mak aih..terase kurg duit tu..tp xpe la..simpanan mase depan...
simpan sendiri tiap2 blan abeh...bising mak..
bkn ade beli pape pon..
hehe

bulan nie byk gler kuar duit...
ngan raye lagi..ngan janji ngn syawal die punye fon lagi..
ngn baju raye lg..duit raye lg...beli kasut futsal lg...
perghhh....xraye la cmnie...
nak bercuti lak nnt kt melaka...memang abeh la duit gaji bulan nie...

mmg kene buat kiraan la cmnie..bape kos yg sgt memerlukan..
beli untuk keperluan dan bukan untuk nafsu mata nak beli sume benda..
nak mkn mcm2...kalo bole nak save ckit..tuk mase depan...

so aida....stat bulan nie..jangan nak boros...
simpan azam lagi...azam lagi?
bape byk azam da...tp xde pon folo azam tu...hehehe
usaha tangga kejayaan..jln tutup mata..jgn tgk sume bende..
hehe

wlupon org ckp..idop bahagia dengan cinta..
tapi jika xde duit..cinta xkemana...
so jom wat kempen..jom menabung dari sekarang...
untuk future..cerah kehidupan...
hehe


peaceeeee yoooo ^_^