JellyPages.com

Thursday 17 November 2011

Berakhir Segalanya Di Kolej Poly-Tech MARA

selama 2 tahun setengah aku di Kolej Poly-Tech MARA
lg setengah tahun tuk praktikal...
dari orientasi smpai da pndai berdikari..mereka sangat2 membantu...
kawan-kawan yg membantu di kolej..
mula perjalanan untuk masok kolej masok ke orientasi..
orang yg aku knal siti seera ashikin...serius die cool beb...
dgn die kompem gelak...dgn die xpena sunyi..slalu teringat nama pggilan aku yg die sebut "JAY"
pelik kn die..die je yg suke pggil aku cmtu..die ckp mmg die sorg yg pggil aku cmnie..coz smpai bile2 aku akn ingt die..mmg akn ingt die...smpai sekarang aku xpena dpt kwn cm die..dgn die aku blaja cara budaya di kolej..mane yg baek dan mane yg burok..mane yg bole ikot..mane yg xbole ikot cara die..kwn yg sgt memahami...tp tu sume dlu..skang da laen da...
org yg ajar aku naek tren mase mula msok kolej....aku jarang naek tren...pegi kolej pon xtau...hehe..papa..dlu mase orientasi..lelaki yg aku sgt2 rapat..papa amin..hehe..coz die jd papa dlu..dan aku mamanye...so sweet..papa mmg baek..ari2 anta gi tren..lame gk naek tren coz xtau jln gi kolej...hehe..die la yg slalu teman..bile da abeh orientasi..tukar2 klas da cm xknal da..kami jd xrpt da..ape la...hehe
bdak yg lmbt msok orientasi..lelaki kedua aku rapat...dgn nangis die..xkn lupe..nangis die bole buat sume org nangis..sume da xsyg die..hehe..kalo die tau or die ingt blk kompem die gelak..bile die msok orientasi..die sgt2 ensem mase tu..nk2 pulak msok grup aku..mmg la nk kwn! hehe...dan die mnjd teman no 2 aku gi tren..die naek tren anta smpai stesen ampang..bru die patah blk gi uma die..die so sweet..serius..dgn muka die..mnjd pengalaman yg indah..hehe..tu pon sekejap je..lepas da tau jln gi kolej..da bwk moto...da stat xrpt jugak..coz da xjln same2..hehe...die pon klas len..bwk haluan sndiri...die tu la abby...
 org nie die sgt2 amek berat...sem 1 nk akhir2 bru perasan die..die sgt2 baik..dgn die aku blaja..dgn die aku gi jln2..dgn die semangat blaja membuak2..dgn die aku dpt dekan...dgn die yg sangat2 membantu mase aku susah..dgn die segala masalah bole diatasi di kolej..dgn die aku share mkn..dgn die selalu berada di sisi selama 3 sem...dgn die sgt mmbantu dlm pelajaran aku..dgn die aku share masalah..dgn die feeling tu sgt2 indah...dgn die mnjadi idop aku di kolej..dgn pendamping separuh abad rasenye di kolej..dgn die jgk aku gadoh...die sgt2 bermakna...die tu la aleff qiara...
bile da dpt kwn ramai2 mst ade yg kita sgt2 baek..or bff yg sgt rapat..nk ckp bestfriend pon xley gk..coz skjap je..heheh
bile masok sem bpe ntah..rasenye sem 2..coz da brpisah ngn seera...stat la rpt ngn maira..die best..manje sgt2..suke berborak..share life...everything...segala2 ngn die..smpai aku pon di cop same ngn die..hahaha...tp die kwn yg sgt baek..
lepas tu rapat ngn ira..wan azira...die kwn yg plg baik..bile kuar die slalu blanje mkn..tu yg penting..hahaha...tp die la yg always ngn aku mase aku bosan..mula2 dpt lesen keta ngn die jela kuar...die antara yg sgt baek aku kwn..ngn die la aku da pandai kuar uma xbgtau mak..or blk kolej xblk uma teros..haha...tp saat dgn die plg best..mcm2 hal kteowg buat..mcm2 perkara best kteowg buat..maen dlm ujan kt titiwangsa plg xkn lupe...ira ko kwn yg sgt2 baek...
tuk korang sume yg aida knal kt kolej..kwn2 satu klas..gi klas same2..blajar same..
kne mara ngan lecture same2.. everything sume kwn2...miss u alls...
epy dpt knal korg sume..bnde yg xkn lupe..
mnjdi sejarah dlm idop mase kt kolej nie...



0 comments: