JellyPages.com

Friday 18 November 2011

Perkara Yang tak Disangkakan

Muhammad Syawal b. Awirson
my adik...
Bawak balik keputusan UPSR 5A kot tahun nie..
Tahniah Syawal..usaha berbaloi!

die la adk aku satu2 nye..
yang aku didik dari kecik smpai skang...
yang aku selalu mara bila x study...
yang aku slalu mara bila soalan senang xbole ke nk buat...
yang aku mara bila asyik online je keje...
yang aku mara bila asyik maen je,...

die mmg aku jage..maen jaoh2 or balik xikut time mmg nk kene...
aku nak die jd yg terbaek..aku xnk die jadi cm bdak2 len...
kuar xtentu masa...suka ati kuar masok uma..
da macam bdak xde hala tuju...
die selalu dengar cakap..ape yg mara die xbuat...
berbaloi aku didik die...berbaloi aku mara die..berbaloi aku pukul die...
aku cubit die..selalu kene cubit la...

xsangka die bole dapat keputusan cmtu....
baca buku jarang..pegi tuisyen kadang-kadang...bila xpegi tu..mst cikgu bg keje skola banyak...
kadang-kadang aku pakse gak gi tuisyen..wlupon keje sekolah byk..mula la nnt buat muka..
buku scrap die pon aku yg buat... jarang sgt die buat sendiri...
tp usaha die jugak buat buku tu..aku crk gmbr je..hee
bila die xstudy aku mst ckp mcm da pandai sangat da...
but aku admit yg skang yg die tunjuk mmg die sangat2 pandai kt sekolah tu...
aku plg mara bile die xpegi skola..die slalu dgr ckp aku je..
lbih kurg aku jd mak no 2 die..mak xsangat nk mara2 nie,,,
so aku amek la bahagian mak...hehe..tau kan cmne rase..hehe
berbaloi x?

kalo abah ade mst abah gembira..sangat2 gembira..anak satu2nye yg die sangat2 sayang skang da bangga kan family..xpena langsung anak2 abah dapat keputusan cmnie...syawal sorg je..anak yg abah selalu anta gi sekolah..xjemu nak gi jemput..ujan ke panas ke mst abah jemput..apa yang die nak abah beli...skang syawal da bangga kan abah..mst abah bahagia kt sane..kalo la abah ade mase pegi amek keputusan tu..mst abah nangis..abah sangat2 xsangka kan...kalo abah ade mst abah yang pegi amek gambar ngn mak td...mak sampai menitis air mata nk gi amek keputusan syawal..mmg sangat2 terharu..aku pon jugak..tp cikit ar...hee
syawal tu ape tah lagi...die pon kuar air mata jugak..die pon xsangka...ingt 4A je...rupa nye die bolot sume..
tahniah SYAWAL...

skang baru permulaan..ade lagi exam besar2 lagi...hopefully akan kekal cmnie selamanya...
akan aku didik die supaya dapat lg cemerlang die sekolah menengah pula...
da nk masok remaja da die..arap2 xde la berubah perangai die...
arap2 dgr ckp je la smpai besar..jangan ingt bile remaja sume bende bole buat...
bila remaja da bebas..xde maknenye...lagi tambah besar lagi tambah dugaan dunia...
juz fokus on study...
TAHNIAH

0 comments: